tisdag 2 februari 2010

Bristvara

Jag var på den årliga hälsokontrollen idag. Jag drack mycket vatten innan så jag skulle kunna slå en drill i en plastmugg åt dom. Det gick bra tillslut.

Men då helt plötsligt kom jag på en sak.
Har man vätskebrist så beror det på att man har gjort av med sin intagna vätska på ett eller annat sätt.
Men om man omvandlar vätskan (i det här fallet) till vagnar. Du vet sånna SJ-tåg eller kanske tom. tunnelbanevagnar. Dom är lika många hela tiden, men ändå kan dom gå ut på radion och säga att dom har vagnbrist. Det går ju inte!
Det finns väl lika många vagnar hela tiden. Eller? Dom kan ju inte bara försvinna.

"Du chefen, nu har dom snott en vagn igen..." Det GÅR bara inte.

Annars har jag en teori om att Joe Labero delar sin övningslokal tillsammans med SJ eller SL...
"Tyvärr, all magi gick åt till att trolla bort den. Du får helt enklelt vänta tills på Tisdag, då har jag fått tillräckligt med kraft så jag kan trolla fram vagnen igen."

Men det är bara teorier.

Någon annan som är mer insatt i ämnet kanske kan tala om för mig hur det ligger till egentligen?

Chip å hajk...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar