tisdag 2 mars 2010

Coolt arbete

Jag blev glad häromdagen när termometern gick över nollan. Det var dessutom första gången sen den 17:e December förra året. Det värmde när solen tittade fram.

Runt nollan var det igår med. Slask och jäkelskap. Usch!

Jag tror jag var blötare om mina fötter kl nio på förmiddagen än om jag skulle ha badat.
Så idag hade jag förberett mig på det värsta och tagit på mig raggsockor.
Plus att jag tog på mig stövlar... gummistövlar.
Men idag var det inte blött, det var kallt istället. -5 grader hade vi där jag var och jobbade idag.
Med andra ord så ska jag inte ta vädret för givet. Jag kommer att kolla och t.o.m. dubbelkolla innan jag tar mina gummistövlar nästa gång.
Men det var väl tur att jag tog på mig raggsockorna iaf. Annars hade mina fötter antagligen inte fått upp värmen under lunchen ens.

Vi var på IKEA i söndags. Inhandlade en liten vit byrå (MALM 3 lådor). Den tror jag blir bra att börja med, till den lilla familjemedlemmen som kommer snart. Nu ska vi bara måla om innan vi ställer den på plats.

chip o hajk

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar